By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
City of Larnaca
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
    • Τοπικά Γενικά
    • Έχουμε Θέμα
    • Όμορφα της Πόλης
    • Πολιτική
    • Αστυνομικά Νέα
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Κοινωνία
    • Πολιτιστικά
    • Περιβάλλον
    • Αθλητικά Νέα
  • ΝΕΑ ΔΗΜΩΝ
    • Δήμος Λάρνακας
    • Δήμος Αραδίππου
    • Δήμος Δρομολαξιάς – Μενεού
    • Δήμος Αθηένου
    • Δήμος Λευκάρων
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • Επιχειρηματικοτητα
    • Νέα Eπιχειρήσεων
    • Ανάπτυξη Γης
    • Τουρισμός
    • Εκπαίδευση
    • Πρόσωπα
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Νέες Αφίξεις
    • Ευρετήριο Επιχειρήσεων
    • Θέσεις Εργασίας
    • Γενικά
  • Διασκεδαση
    • Έξοδος
    • Φαγητό
    • Θέατρο
    • Εκδηλώσεις
    • Τέχνη
    • Ατζέντα Εκδήλωσεων
  • Τουρισμος
    • Ειδήσεις Τουρισμού
    • Τουριστικές Πληροφορίες
    • Καταλύματα
    • Εστιατόρια
    • Δραστηριότητες
    • Υπηρεσίες
  • ΛΑΡΝΑΚΑ 2030
  • Podcast
  • ΑΚΙΝΗΤΑ
    • Προσθήκη Ακινήτου
  • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Reading: Οι τάσεις του παγκόσμιου τουρισμού της επόμενης δεκαετίας
Αγγελία
City of Larnaca
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
    • Τοπικά Γενικά
    • Έχουμε Θέμα
    • Όμορφα της Πόλης
    • Πολιτική
    • Αστυνομικά Νέα
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Κοινωνία
    • Πολιτιστικά
    • Περιβάλλον
    • Αθλητικά Νέα
  • ΝΕΑ ΔΗΜΩΝ
    • Δήμος Λάρνακας
    • Δήμος Αραδίππου
    • Δήμος Δρομολαξιάς – Μενεού
    • Δήμος Αθηένου
    • Δήμος Λευκάρων
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • Επιχειρηματικοτητα
    • Νέα Eπιχειρήσεων
    • Ανάπτυξη Γης
    • Τουρισμός
    • Εκπαίδευση
    • Πρόσωπα
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Νέες Αφίξεις
    • Ευρετήριο Επιχειρήσεων
    • Θέσεις Εργασίας
    • Γενικά
  • Διασκεδαση
    • Έξοδος
    • Φαγητό
    • Θέατρο
    • Εκδηλώσεις
    • Τέχνη
    • Ατζέντα Εκδήλωσεων
  • Τουρισμος
    • Ειδήσεις Τουρισμού
    • Τουριστικές Πληροφορίες
    • Καταλύματα
    • Εστιατόρια
    • Δραστηριότητες
    • Υπηρεσίες
  • ΛΑΡΝΑΚΑ 2030
  • Podcast
  • ΑΚΙΝΗΤΑ
    • Προσθήκη Ακινήτου
  • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Reading: Οι τάσεις του παγκόσμιου τουρισμού της επόμενης δεκαετίας
Sign In
  • Join US
Προσθήκη Αγγελίας
City of LarnacaCity of Larnaca
Font ResizerAa
Search
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
    • Τοπικά Γενικά
    • Έχουμε Θέμα
    • Όμορφα της Πόλης
    • Πολιτική
    • Αστυνομικά Νέα
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Κοινωνία
    • Πολιτιστικά
    • Περιβάλλον
    • Αθλητικά Νέα
  • ΝΕΑ ΔΗΜΩΝ
    • Δήμος Λάρνακας
    • Δήμος Αραδίππου
    • Δήμος Δρομολαξιάς – Μενεού
    • Δήμος Αθηένου
    • Δήμος Λευκάρων
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • Επιχειρηματικοτητα
    • Νέα Eπιχειρήσεων
    • Ανάπτυξη Γης
    • Τουρισμός
    • Εκπαίδευση
    • Πρόσωπα
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Νέες Αφίξεις
    • Ευρετήριο Επιχειρήσεων
    • Θέσεις Εργασίας
    • Γενικά
  • Διασκεδαση
    • Έξοδος
    • Φαγητό
    • Θέατρο
    • Εκδηλώσεις
    • Τέχνη
    • Ατζέντα Εκδήλωσεων
  • Τουρισμος
    • Ειδήσεις Τουρισμού
    • Τουριστικές Πληροφορίες
    • Καταλύματα
    • Εστιατόρια
    • Δραστηριότητες
    • Υπηρεσίες
  • ΛΑΡΝΑΚΑ 2030
  • Podcast
  • ΑΚΙΝΗΤΑ
    • Προσθήκη Ακινήτου
  • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Follow US
© 2025 cityoflarnaka.com | All rights reserved. Developed with care by Novemind.
City of Larnaca > Blog > Business > Πρόσωπα > Οι τάσεις του παγκόσμιου τουρισμού της επόμενης δεκαετίας
ΠρόσωπαΤουρισμός

Οι τάσεις του παγκόσμιου τουρισμού της επόμενης δεκαετίας

Alexandros Elia
Τελευταία ενημέρωση: 21 Μαΐου, 2019 12:00 πμ
Από Alexandros Elia
6 Λεπτά Ανάγνωσης
Κοινοποίηση
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Advertisements

Σχεδιάζοντας το τουριστικό προϊόν μας για την επόμενη δεκαετία, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη μια σειρά από στατιστικά στοιχεία και έρευνες αναφορικά με τις τάσεις που επικρατούν ανάμεσα στους «καταναλωτές» τουριστικών προϊόντων, που για την τουριστική βιομηχανία του τόπου μας, είναι κυρίως οι Ευρωπαίοι (συμπεριλαμβανομένων και των Ρώσων) καθώς επίσης και η ανερχόμενη Κινεζική αγορά και η αγορά των γειτονικών μας χωρών.

 

 

Στις προηγούμενες δύο δεκαετίες, άνθησε ο τουρισμός της «απόλυτης χαλάρωσης», δηλαδή επιλογής ενός παραθεριστικού θέρετρου στο οποίο ο τουρίστας θα απολάμβανε τον ήλιο την θάλασσα, το φαγητό και την νυχτερινή ζωή, χωρίς πολλές μετακινήσεις ή έντονη δραστηριότητα. Την περίοδο αυτή άνθησε το «ήλιος και θάλασσα» με την εικόνα χιλιάδων τουριστών, αραγμένων στις παραλίες μας, κατακόκκινων από το κάψιμο του ήλιου.

 

Ο τρόπος ζωής και η καθημερινή ρουτίνα των τουριστών που έρχονταν στο νησί μας, αλλά και οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στις χώρες τους, οδηγούσαν σε αυτό τον τύπο διακοπών. Σήμερα όμως, με την τρομερή ανάπτυξη στην τεχνολογία και στην αλλαγή των συνηθειών, του τρόπου ζωής και εργασίας των πολιτών των χωρών από τις οποίες δεχόμαστε την πλειοψηφία επισκεπτών στο νησί μας, η φιλοσοφία της «απόλυτης χαλάρωσης» έχει παρέλθει.

 

Ο σημερινός τουρίστας θέλει να ξεφύγει από τον σύγχρονο τρόπο ζωής του, ο οποίος τον υποχρεώνει να ζει μεταξύ της κατοικίας και του γραφείου του, αλλά και από τις μεγαλουπόλεις στις οποίες ζει και να επιστρέψει και να γνωρίσει την φύση, την παράδοση, την διαφορετική κουλτούρα, την απλότητα της καθημερινής ζωής που απολάμβαναν οι παλαιότερες γενεές. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της ξεναγού που ρώτησε σε ένα group ευρωπαίων παιδιών που επισκέφθηκαν το νησί μας, από πού παίρνουμε το γάλα (σκόπευε να τους δείξει μια φάρμα αγελάδων) και πήρε την απάντηση «από το super market κυρία»!

 

Ο σημερινός τουρίστας ψάχνει έναν ασφαλή και φιλόξενο τουριστικό προορισμό, εύκολα προσβάσιμο και με ικανοποιητική τουριστική υποδομή (τόσο σε εγκαταστάσεις όσο και σε έμψυχο δυναμικό), στον οποίο να έχει την δυνατότητα αυτός και τα παιδιά του ή οι μεγαλύτεροι ηλικιακά, να αποκτήσουν νέες εμπειρίες μέσα από οργανωμένες δραστηριότητες που θα έχουν σαν στόχο την ενεργοποίηση των αισθήσεων αλλά και την συλλογή διαφορετικών εμπειριών που μπορούν να αποκτήσουν μόνο στο νησί μας.

 

Ο νέος λοιπόν σχεδιασμός για το τουριστικό μας προϊόν, θα πρέπει να βασίζεται σε ένα προϊόν ΠΟΠ (προστατευόμενης ονομασίας προέλευσης), χαρακτηριστικό για την Κύπρο και το οποίο να περικλείεται γενικά στο slogan «live like a local». Σε αυτό το τουριστικό προϊόν θα πρέπει να περιλαμβάνονται δράσεις που σχετίζονται με τις τοπικές διατροφικές μας συνήθειες (εκθέσεις γαστρονομίας, παρασκευή κυπριακών φαγητών κλπ), την παραγωγή διακεκριμένων προϊόντων (πχ το χαλούμι και ο σουτζούκος), τις αγροτικές εργασίες (επισκέψεις σε φάρμες, οινοποιία, εργαστήρια κλπ), με εκδρομές και επισκέψεις σε μοναστήρια, αρχαιολογικούς χώρους, φεστιβάλ, πανηγύρια και άλλες δραστηριότητες της ζωής μας (γιατί όχι σε έναν γάμο σε κάποιο από τα χωριά μας, σε μια βάφτιση, στην κυριακάτικη λειτουργία κλπ), με πεζοπορία και δραστηριότητες στην φύση (κυρίως στα ορεινά μας χωριά και περιοχές), με ειδικό αθλητισμό (πχ ποδηλασία, ορειβασία, σκοποβολή, ιππασία κλπ), με ειδικά hoppies (χορός, ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία κλπ) .

Novemind

 

Ο κατάλογος των δραστηριοτήτων που μπορούν να προσφερθούν στους τουρίστες μας, είναι ανεξάντλητος και όριο του είναι μόνο η φαντασία μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της επιτυχούς εφαρμογής του «live like a local» είναι η Κρήτη, την οποίαν όσοι έχουν επισκευθεί, νοιώθουν έντονα το στοιχείο της παράδοσης κα τις κουλτούρας η οποία αναμιγνύεται με το σύγχρονο τουριστικό μοντέλο. Γιατί στην Κρήτη ο τουρίστας επιδιώκει να φάει τζατζίκι και «αντικριστό» ή χοχλιούς (τους οποίους βρίσκουμε σε πολλά μενού των ξενοδοχείων της Κρήτης) και στην Κύπρο να μην μπορεί να φάει κολοκάσι, κουπέπια, ταχί, τσαμαρέλλα και χωριατικά λουκάνικα της πιτσιλιάς, τις περίφημες φρέσκιες κυπριακές πατάτες (στα Harrods τις έχουν στο ίδιο ράφι με το χαβιάρι!)  να φάει δάκτυλα, χαλουβά και πουρέκια και να πιεί ζιβανία και τριαντάφυλλο και θα πρέπει να του σερβίρουμε, σολομό, σούσι, κινέζικα, λουκανικάκια Φρανκφούρτης, και έτοιμα cupcakes;

 

Το τουριστικό μας προϊόν χρειάζεται αναβαθμίσει και αυτό είναι πλέον σε όλους τους εμπλεκόμενους, εμφανές. Ο νέος Υφυπουργός Τουρισμού, ο οποίος προέρχεται από την τουριστική βιομηχανία, έδειξε ότι γνωρίζει πολύ καλά τις νέες τάσεις του τουρισμού. Δεν αρκεί όμως να γνωρίζει, θα πρέπει και να υλοποιήσει μέσα από τις ενέργειες του Υφυπουργείου του, αυτή την νέα στρατηγική που χρειάζεται ο τουρισμός του νησιού μας, όχι με αντιγραφές ξένων στρατηγικών σχεδίων, αλλά μέσα από παραγωγή πρωτογενούς έρευνας, μελέτης και συνεργασίας έτσι ώστε να παρουσιάσουμε ένα νέο, μοναδικό τουριστικό προϊόν στην περιοχή μας, το οποίο να χαρακτηρίζει και να ταυτίζεται  αποκλειστικά με το Νησί  μας.

 

Θεόδωρος Ευθυμίου

MARESOL HOSPITALITY LTD

Πρόεδρος Επιτροπής Τουρισμού ΕΒΕ Λάρνακας

estset

test

Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο
Facebook Email Copy Link Print

Υποψήφιος στις Βουλευτικές ο Μάρκος Τράγκολας

Ανακαλύψαμε ένα υπέροχο κήπο στην καρδιά της πόλης

Θεόδωρος Μανιταρά: Ο άνθρωπος πίσω απ’ το Alchemies, το talk of the town της Λάρνακας

Υφυπουργός Τουρισμού: Ιούλιο αρχίζουμε…αλλά μουδιασμένα (ΒΙΝΤΕΟ)

Radisson Blu: Αλλάζει το Επιχειρείν στη Λάρνακα

More Popular from Foxiz

Νέα Eπιχειρήσεων

Τα Top 10 ακίνητα στους ισολογισμούς της Τρ. Κύπρου

Alexandros Elia
0 Λεπτά Ανάγνωσης

Τα καταστήματα ZARA ζητούν 29 άτομα για εργασία με μέχρι 1200 ευρώ το μήνα

Alexandros Elia

Πραγματοποιείται σήμερα συνέδριο για την αναβάθμιση

Alexandros Elia
0 Λεπτά Ανάγνωσης
- Advertisement -
Ad image
Νέα Eπιχειρήσεων

Επεκτείνεται η Connected Sky με νέο γραφείο στο Χονγκ Κονγκ

Η εταιρεία, ConnectedSky,  ανακοίνωσε πρόσφατα την επέκτασή  της στην Ασία. Η εταιρεία της οποίας ιδιοκτήτης είναι…

Alexandros Elia
Νέα Eπιχειρήσεων

Η ομορφιά θέλει τον ειδικό της

Η περιποίηση και η ομορφιά δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ένα πετυχημένο αποτέλεσμα χρειάζεται τον ειδικό του.…

Alexandros Elia
Νέα Eπιχειρήσεων

Antonis intreview

BLUE AIR     Τι σε ώθησε να εργαστείς σε μια τέτοιου είδους βιομηχανία? Νομίζω η…

Alexandros Elia
Νέα Eπιχειρήσεων

Tus: Στα ελληνικά νησιά από 24 Ιουνίου

Alexandros Elia
Νέα Eπιχειρήσεων

Γενικές Ασφάλειες Κύπρου: Σταθερή προσήλωση στον άνθρωπο

Οι Γενικές Ασφάλειες Κύπρου, από την ίδρυση τους το 1951, διαδραμάτισαν ηγετικό ρόλο στην ανάπτυξη της…

Alexandros Elia
City of Larnaca

Η City of Larnaka φέρνει κοντά σας τα τελευταία νέα, εκδηλώσεις και ιστορίες από τη Λάρνακα, κρατώντας σας συνδεδεμένους με ό,τι συμβαίνει στην πολυσύνθετη πόλη μας.

Νέα & Ενημερώσεις

  • Τοπικά Νέα
  • Νέα Δήμων
  • Πολιτιστικά
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον

Ενότητες

  • Επιχειρήσεις
  • Αθλητικά Νέα
  • Διασκέδαση
  • Τουρισμός
  • Podcast
  • Λάρνακα 2030

Χρήσιμα

  • Διαφημίστειτε Μαζί Μας
  • Ευρετήριο Επιχειρήσεων
  • Θέσεις Εργασίας
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
© 2025 cityoflarnaka.com | All rights reserved. Developed with care by Novemind.