By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
City of Larnaca
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
    • Τοπικά Γενικά
    • Έχουμε Θέμα
    • Όμορφα της Πόλης
    • Πολιτική
    • Αστυνομικά Νέα
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Κοινωνία
    • Πολιτιστικά
    • Περιβάλλον
    • Αθλητικά Νέα
  • ΝΕΑ ΔΗΜΩΝ
    • Δήμος Λάρνακας
    • Δήμος Αραδίππου
    • Δήμος Δρομολαξιάς – Μενεού
    • Δήμος Αθηένου
    • Δήμος Λευκάρων
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • Επιχειρηματικοτητα
    • Νέα Eπιχειρήσεων
    • Ανάπτυξη Γης
    • Τουρισμός
    • Εκπαίδευση
    • Πρόσωπα
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Νέες Αφίξεις
    • Ευρετήριο Επιχειρήσεων
    • Θέσεις Εργασίας
    • Γενικά
  • Διασκεδαση
    • Έξοδος
    • Φαγητό
    • Θέατρο
    • Εκδηλώσεις
    • Τέχνη
    • Ατζέντα Εκδήλωσεων
  • Τουρισμος
    • Ειδήσεις Τουρισμού
    • Τουριστικές Πληροφορίες
    • Καταλύματα
    • Εστιατόρια
    • Δραστηριότητες
    • Υπηρεσίες
  • ΛΑΡΝΑΚΑ 2030
  • Podcast
  • ΑΚΙΝΗΤΑ
    • Προσθήκη Ακινήτου
  • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Reading: Να αντιμετωπιστούν τα στερεότυπα στα σχολεία
Αγγελία
City of Larnaca
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
    • Τοπικά Γενικά
    • Έχουμε Θέμα
    • Όμορφα της Πόλης
    • Πολιτική
    • Αστυνομικά Νέα
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Κοινωνία
    • Πολιτιστικά
    • Περιβάλλον
    • Αθλητικά Νέα
  • ΝΕΑ ΔΗΜΩΝ
    • Δήμος Λάρνακας
    • Δήμος Αραδίππου
    • Δήμος Δρομολαξιάς – Μενεού
    • Δήμος Αθηένου
    • Δήμος Λευκάρων
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • Επιχειρηματικοτητα
    • Νέα Eπιχειρήσεων
    • Ανάπτυξη Γης
    • Τουρισμός
    • Εκπαίδευση
    • Πρόσωπα
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Νέες Αφίξεις
    • Ευρετήριο Επιχειρήσεων
    • Θέσεις Εργασίας
    • Γενικά
  • Διασκεδαση
    • Έξοδος
    • Φαγητό
    • Θέατρο
    • Εκδηλώσεις
    • Τέχνη
    • Ατζέντα Εκδήλωσεων
  • Τουρισμος
    • Ειδήσεις Τουρισμού
    • Τουριστικές Πληροφορίες
    • Καταλύματα
    • Εστιατόρια
    • Δραστηριότητες
    • Υπηρεσίες
  • ΛΑΡΝΑΚΑ 2030
  • Podcast
  • ΑΚΙΝΗΤΑ
    • Προσθήκη Ακινήτου
  • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Reading: Να αντιμετωπιστούν τα στερεότυπα στα σχολεία
Sign In
  • Join US
Προσθήκη Αγγελίας
City of LarnacaCity of Larnaca
Font ResizerAa
Search
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
    • Τοπικά Γενικά
    • Έχουμε Θέμα
    • Όμορφα της Πόλης
    • Πολιτική
    • Αστυνομικά Νέα
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Κοινωνία
    • Πολιτιστικά
    • Περιβάλλον
    • Αθλητικά Νέα
  • ΝΕΑ ΔΗΜΩΝ
    • Δήμος Λάρνακας
    • Δήμος Αραδίππου
    • Δήμος Δρομολαξιάς – Μενεού
    • Δήμος Αθηένου
    • Δήμος Λευκάρων
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • Επιχειρηματικοτητα
    • Νέα Eπιχειρήσεων
    • Ανάπτυξη Γης
    • Τουρισμός
    • Εκπαίδευση
    • Πρόσωπα
    • Τοπική Αυτοδιοίκηση
    • Νέες Αφίξεις
    • Ευρετήριο Επιχειρήσεων
    • Θέσεις Εργασίας
    • Γενικά
  • Διασκεδαση
    • Έξοδος
    • Φαγητό
    • Θέατρο
    • Εκδηλώσεις
    • Τέχνη
    • Ατζέντα Εκδήλωσεων
  • Τουρισμος
    • Ειδήσεις Τουρισμού
    • Τουριστικές Πληροφορίες
    • Καταλύματα
    • Εστιατόρια
    • Δραστηριότητες
    • Υπηρεσίες
  • ΛΑΡΝΑΚΑ 2030
  • Podcast
  • ΑΚΙΝΗΤΑ
    • Προσθήκη Ακινήτου
  • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Follow US
© 2025 cityoflarnaka.com | All rights reserved. Developed with care by Novemind.
City of Larnaca > Blog > Τοπικά Νέα > Εκπαίδευση > Να αντιμετωπιστούν τα στερεότυπα στα σχολεία
Εκπαίδευση

Να αντιμετωπιστούν τα στερεότυπα στα σχολεία

Alexandros Elia
Τελευταία ενημέρωση: 9 Νοεμβρίου, 2020 6:59 πμ
Από Alexandros Elia
8 Λεπτά Ανάγνωσης
Κοινοποίηση
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Advertisements
Πηγή: philenews.com

Έντονα στερεότυπα που αφορούν το κοινωνικό φύλο εντοπίζονται σε σχολεία, σύμφωνα με τις απόψεις που εξέφρασαν μέλη της Ομάδας Εφήβων Συμβούλων (ΟΕΣ) και όπως αυτές περιλήφθηκαν στην ετήσια έκθεση για το 2019 της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, Δέσπως Μιχαηλίδου. Όπως διαπιστώνεται, μέσα από δράσεις που διεξήχθησαν την περασμένη χρονιά, γίνεται αντιληπτό ότι υπάρχουν αυτά τα στερεότυπα στα σχολεία, με την αρμόδια Επίτροπο να προβληματίζεται για το βαθμό στον οποίο το σχολείο καλλιεργεί την κριτική σκέψη εκπαιδευτικών και μαθητών προς την κατεύθυνση εντοπισμού και αμφισβήτησης των στερεοτύπων, ειδικότερα εκείνων που αφορούν στη σεξουαλική ταυτότητα και κατ’ επέκταση στην ύπαρξη φαινόμενων ομοφοβικού και τρανσφοβικού εκφοβισμού.

Επίσης, ανησυχία προκαλεί και η απουσία περιεκτικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, με αποτέλεσμα την έλλειψη πλαισίου για συζήτηση των θεμάτων σεξουαλικού προσανατολισμού. Στην έκθεση της κ. Μιχαηλίδου σημειώνεται ακόμη ότι ο Κώδικας Αντιρατσιστικής Πολιτικής του υπουργείου Παιδείας δεν είναι γνωστός στα περισσότερα παιδιά και σύμφωνα με την άποψή τους, δεν εφαρμόζεται ικανοποιητικά στα σχολεία. Από αυτό, προκύπτει ότι ενδεχομένως πρέπει ο Κώδικας αυτός να προωθηθεί εκ νέου στα σχολεία.

Με τα πιο πάνω συνδέεται άμεσα και το κεφάλαιο «Ειρήνη στην Εκπαίδευση», με την έκθεση της Επιτρόπου να αναφέρει ότι μέλη της ΟΕΣ επεσήμαναν ότι εκτός από τη φυσική βία υπάρχουν κι άλλες μορφές βίας όπως είναι η αδυναμία ελεύθερης έκφρασης της άποψης των παιδιών ή η επιβολή συγκεκριμένων πεποιθήσεων. Επισημαίνεται ακόμη ότι η διδασκαλία πρέπει να προσεγγίζεται με τρόπο που να συμβάλλει στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης, χωρίς να ενθαρρύνει προκαταλήψεις γύρω από εθνικά ζητήματα ή τάσεις εθνικισμού.

Επιπλέον, οι μαθητές θεωρούν ότι οι σχολικές εκδηλώσεις, διάφορες καθημερινές συνήθειες, τα τοπικά έθιμα, παρά την ιδιαίτερη τους αξία, δεν πρέπει να επισκιάζουν τις αρχές της διαπολιτισμικότητας και την αποδοχή της διαφορετικότητας, ειδικότερα σε περιπτώσεις μαθητών που προέρχονται από διαφορετικό εθνοτικό, θρησκευτικό, γλωσσικό και πολιτισμικό υπόβαθρο. Τόνισαν, επίσης, ότι οι οποιεσδήποτε γιορτές κι εκδηλώσεις πρέπει να γίνονται μέσα σε τέτοιο πλαίσιο, ώστε όλα τα παιδιά να μπορούν να συμμετέχουν και να κατανοούν τα ιστορικά γεγονότα.

Εγγραφές μαθητών, αρνήσεις σχολείων και χαρισματικά παιδιά

Στην έκθεση της για το 2019, η κ. Μιχαηλίδου καταπιάνεται και με άλλους τομείς που αφορούν την Εκπαίδευση των παιδιών, μεταξύ των οποίων και οι εγγραφές/μετεγγραφές μαθητών. Όπως αναφέρεται, η Επίτροπος προέβη σε διερεύνηση και αξιολόγηση παραπόνων που αφορούσαν θέματα κατάταξης/εγγραφής/μετεγγραφής μαθητών, είτε σε δημόσια, είτε σε ιδιωτικά σχολεία. Όσον αφορά, ιδιωτικές σχολές Μέσης Εκπαίδευσης, η κ. Μιχαηλίδου αναφέρει ότι σε κάποιες περιπτώσεις διαπιστώθηκε ότι δεν ακολουθήθηκαν οι πρόνοιες της ισχύουσας νομοθεσίας κατά τον ουσιώδη χρόνο και παρά τις συστάσεις του υπουργείου Παιδείας, συγκεκριμένα σχολεία αρνήθηκαν την επανεγγραφή μαθητών. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης ήταν όπως η Επίτροπος του Παιδιού εισηγηθεί στο Υπουργείο όπως δημιουργήσει αποτελεσματικούς μηχανισμούς παρακολούθησης της εφαρμογής των αποφάσεων του και της άμεσης στήριξης των παιδιών που επηρεάζονται.

Την ίδια ώρα, η κ. Μιχαηλίδου εστιάζει στην απουσία πλαισίου για την εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών, διατυπώνοντας τις επιφυλάξεις της για το κατά πόσον η πρακτική για κατάταξη/μετεγγραφή παιδιών στη βάση του αποκλειστικού κριτηρίου της ηλικίας εξυπηρετεί, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, το συμφέρον του παιδιού. Ως εκ τούτου, εισηγήθηκε τη δημιουργία συγκεκριμένων μηχανισμών και διαδικασιών διά των οποίων η κατάταξη/εγγραφή/μετεγγραφή παιδιών να γίνεται κατόπιν μίας περιεκτικής και ουσιαστικής αξιολόγησης του συμφέροντος του παιδιού. Με αυτό τον τρόπο, αναφέρεται στην έκθεση, να δίνεται η δυνατότητα αναθεώρησης της τάξης φοίτησης, για παράδειγμα, σε περιπτώσεις χαρισματικών παιδιών που κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους έχει διαπιστωθεί ότι το επίπεδο ετοιμότητάς τους υπερβαίνει ουσιαστικά το μέσο όρο ετοιμότητας, όπως αυτός καθορίστηκε στη βάση της ηλικίας τους.

Novemind

Ενιαία εκπαίδευση και σχολικοί συνοδοί

H Επίτροπος θεωρεί ως επιτακτική ανάγκη την άμεση νομοθετική ρύθμιση του ζητήματος των σχολικών βοηθών/συνοδών

Τόσο το θέμα της ενιαίας εκπαίδευσης, όσο και των σχολικών συνοδών που εξυπηρετούν διάφορες ανάγκες των παιδιών που τους χρειάζονται κατά τη φοίτησή τους, είναι ζητήματα τα οποία αρκετά συχνά απασχολούν όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Με αυτά δεν θα μπορούσε να μην καταπιαστεί και η αρμόδια Επίτροπος, η οποία πέραν από την παρακολούθησή τους, δέχεται και συγκεκριμένα παράπονα. Όπως αναφέρεται στην έκθεσή της για το 2019, στο θέμα των συνοδών, αντιδράσεις γονέων αλλά και δημοσιεύματα για εκκρεμότητες που υπήρχαν δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δημιούργησαν έντονο προβληματισμό.

Σε τοποθέτησή της η Επίτροπος, καθώς δημιουργήθηκε κλίμα δυσπιστίας απέναντι στις διαδικασίες που ακολουθούν οι αρμόδιες Επιτροπές του υπουργείου Παιδείας, τόνισε ότι η πλήρης απουσία νομοθετικής ρύθμισης του ειδικού θέματος της ανάθεσης σχολικών βοηθών/συνοδών παράλληλα με τη διαρχία που παρατηρείται, στην αρμόδια Αρχή (υπουργείο Παιδείας και Σχολικές Εφορείες), δεν υποβοηθούν την επίτευξη του τελικού στόχου που είναι η παροχή στήριξης στα παιδιά αυτά ούτως ώστε να τυγχάνουν ίσης μεταχείρισης στο εκπαιδευτικό σύστημα, επιπλέον, η μεγάλη καθυστέρηση στη λήψη τελικής απόφασης που διαπιστώνεται σε κάποιες περιπτώσεις αναπόφευκτα οδηγεί σε αναστάτωση, ενώ οι σχέσεις αντιπαλότητας που δημιουργούνται, έχουν ως αποτέλεσμα τα παιδιά να βιώνουν λεκτική και ψυχολογική βία. Ως εκ τούτου, η Επίτροπος θεωρεί ως επιτακτική ανάγκη την άμεση νομοθετική ρύθμιση του ζητήματος.

Αναφορικά με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που διεξάγει το υπουργείο Παιδείας για μετάβαση στην ενιαία εκπαίδευση, η κ. Μιχαηλίδου κατέθεσε σχετική θέση υποβάλλοντας προκαταρκτικές απόψεις επί του σχετικού νομοσχεδίου. Οι διαπιστώσεις της Επιτρόπου για το θέμα επικεντρώνονται σε δύο άξονες: α) στον σκοπό και στον προσδιορισμό της εξαγγελθείσας μεταρρύθμισης και β) στον προσανατολισμό προς την πορεία της ενιαίας εκπαίδευσης. Η θέση της Επιτρόπου περιλαμβάνει επισημάνσεις σε σχέση με αδυναμίες, παραλείψεις και αντιφάσεις που έχουν εντοπιστεί στα θέματα αυτά καθώς και συνοπτικές εισηγήσεις για βελτιώσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Επίτροπος στην έκθεση της, στο κεφάλαιο «Εκπαίδευση», έχει περιλάβει και άλλα θέματα, όπως είναι τα Αθλητικά Σχολεία και το νέο σχέδιο αξιολόγησης των τετραμήνων. Παράλληλα, κλείνει το κεφάλαιο αυτό με τους γενικούς της προβληματισμούς, επισημαίνοντας ότι «η εκπαίδευση αποτελεί αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα κάθε παιδιού κι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία της σύγχρονης κοινωνίας. Το περιεχόμενο και ο προσανατολισμός της εκπαίδευσης αλλά και το σύνολο των παιδαγωγικών διεργασιών, συμβάλλουν καθοριστικά στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και της κοινωνικής δικαιοσύνης, μέσα από την καταπολέμηση των ανισοτήτων και του κοινωνικού αποκλεισμού. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η εκπαίδευση πρέπει να θεμελιώνεται στις αρχές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων».

estset

test

Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο
Facebook Email Copy Link Print

Άντρη Τιμοθέου: «Το κοινό μαθαίνει την δουλειά των σπουδαστών και γίνονται επαγγελματικές προτάσεις πριν την αποφοίτηση»

ΥΠΠΑΝ: Τι απαντά στο ενδεχόμενο να κλείσουν πρόωρα τα σχολεία για το Πάσχα

Άρχισε η απολύμανση του Λυκείου στην Αραδίππου όπου βρέθηκαν κρούσματα (vid)

«Καθημερινό φαινόμενο πλέον» τα κρούσματα σε σχολεία

Ξεκαθαρίζει το Υπ. Υγείας για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία

More Popular from Foxiz

Νέα Eπιχειρήσεων

Τα Top 10 ακίνητα στους ισολογισμούς της Τρ. Κύπρου

Alexandros Elia
0 Λεπτά Ανάγνωσης

Τα καταστήματα ZARA ζητούν 29 άτομα για εργασία με μέχρι 1200 ευρώ το μήνα

Alexandros Elia

Πραγματοποιείται σήμερα συνέδριο για την αναβάθμιση

Alexandros Elia
0 Λεπτά Ανάγνωσης
- Advertisement -
Ad image
Νέα Eπιχειρήσεων

Επεκτείνεται η Connected Sky με νέο γραφείο στο Χονγκ Κονγκ

Η εταιρεία, ConnectedSky,  ανακοίνωσε πρόσφατα την επέκτασή  της στην Ασία. Η εταιρεία της οποίας ιδιοκτήτης είναι…

Alexandros Elia
Νέα Eπιχειρήσεων

Η ομορφιά θέλει τον ειδικό της

Η περιποίηση και η ομορφιά δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ένα πετυχημένο αποτέλεσμα χρειάζεται τον ειδικό του.…

Alexandros Elia
Νέα Eπιχειρήσεων

Antonis intreview

BLUE AIR     Τι σε ώθησε να εργαστείς σε μια τέτοιου είδους βιομηχανία? Νομίζω η…

Alexandros Elia
Νέα Eπιχειρήσεων

Tus: Στα ελληνικά νησιά από 24 Ιουνίου

Alexandros Elia
Νέα Eπιχειρήσεων

Γενικές Ασφάλειες Κύπρου: Σταθερή προσήλωση στον άνθρωπο

Οι Γενικές Ασφάλειες Κύπρου, από την ίδρυση τους το 1951, διαδραμάτισαν ηγετικό ρόλο στην ανάπτυξη της…

Alexandros Elia
City of Larnaca

Η City of Larnaka φέρνει κοντά σας τα τελευταία νέα, εκδηλώσεις και ιστορίες από τη Λάρνακα, κρατώντας σας συνδεδεμένους με ό,τι συμβαίνει στην πολυσύνθετη πόλη μας.

Νέα & Ενημερώσεις

  • Τοπικά Νέα
  • Νέα Δήμων
  • Πολιτιστικά
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον

Ενότητες

  • Επιχειρήσεις
  • Αθλητικά Νέα
  • Διασκέδαση
  • Τουρισμός
  • Podcast
  • Λάρνακα 2030

Χρήσιμα

  • Διαφημίστειτε Μαζί Μας
  • Ευρετήριο Επιχειρήσεων
  • Θέσεις Εργασίας
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
© 2025 cityoflarnaka.com | All rights reserved. Developed with care by Novemind.